close

Homebarista

Handelsbetingelser

Indledning 
homebarista.dk ejes og drives af Bentax A/S, CVR-nr. 27665810, Svenstrup Bane Alle 3, 9230 Svenstrup J, telefonnr. 70254433, e-mail: hej@homebarista.dk. 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra homebarista.dk.

Pris og betaling 
Alle priser på homebarista.dk - på web-adressen www.homebarista.dk  - er opgivet i danske kroner (DKK) inklusive moms. 

Du kan bestille dine varer online og betale med Visa/Dankort, MasterCard, MobilePay. Når du har gennemført bestillingen, vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb pr. e-mail. Selve betalingen bliver først gennemført, når vi afsender varen til dig.

Der tages altid forbehold for tekniske fejl, tastefejl og udsolgte varer. 

Gavekort og tilgodebevis 
Det er muligt at købe gavekort på webshoppen. Dette fremsendes elektronisk til den angivne e-mailadresse. Gavekort og tilgodebevis er gyldigt i 3 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet / tilgodebeviset.  
 
Leveringstidspunkt og transport 
Levering af varer fra homebarista.dk anses for sket, når varen er afsendt eller lagt frem til afhentning i Svenstrup. Du får en bekræftelse på mail når varen er afsendt eller lagt til afhentning og betalingen for din ordre er gennemført. Forsendelsen af varer sker med DAO eller Bring. Leveringstid 1-3 dage.  
Vi tager naturligvis forbehold for uforudsete forsinkelser ved fragt. Bemærk, at ved valg af Pakkeshop på store handelsdage som Black Friday og julehandlen kan homebarista ikke garantere for at pakken kan leveres til det valgte udleveringssted og der kan disse dage være længere leveringstid. Pakken kan blive sendt til en anden pakkeshop, hvis den valgte, er fyldt op.  

Fortrydelsesret 
homebarista.dk yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer.  Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Ønsker du at benytte din fortrydelsesret og returnere en vare skal du bestille en fragtlabel og udfylde returneringsoplysningerne på homebarista.dk/retur. Pakkelabel kan bestilles på homebarista.dk/retur og har en fast pris på 39 kr (DKK).

Hvis du fortryder dit køb, skal du selv stå for fragtomkostningerne for returnering.  

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.  

Bemærk, at du ikke kan fortryde køb af kaffe, te, sirup og andre fødevare. Når du har udfyldt returformularen, har du 7 dage til at sende varen tilbage til os.  

Varens stand, når du sender den retur 
Hvis du ønsker at returnere en vare, skal den returneres ubrugt og i original emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet  
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage hvis varen returneres ubrugt og i original emballage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, som forringelsen udgør. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. 

Varen skal sendes til: 
homebarista.dk 
Svenstrup Bane Alle 3 
9230 Svenstrup
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt i receptionen på ovenstående adresse indenfor vores åbningstid som er: 

Mandag til torsdag: 08.00 til 16.00 
Fredag: 08.00 til 15.30 
Du skal dog stadig udfylde returneringsformularen.  

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder (gælder dog ikke fødevare som kaffe, te, sirup mv.). Hvis du har en reklamation på en vare, skal du hurtigst muligt lave en reklamation og sende den til hej@homebarista.dk. Vi kontakter dig hurtigst muligt, normalt indenfor 2-3 hverdage efter vi har modtaget din reklamation. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Risikoen for varer købt af homebarista.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Reklamation og eventuelle fejl eller mangler ved levering fra homebarista.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til homebarista.dk. 
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, som homebarista.dk har stillet dig i udsigt.

Skal du sende varen retur til os, kan du bestille returlabel på homebarista.dk/retur eller ved at kontakte os på hej@homebarista.dk.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi fragtomkostningerne (kr. 39,-) når returforsendelsen er modtaget af os.
 
Varen sendes til: 
homebarista.dk 
Svenstrup Bane Alle 3 
9230 Svenstrup  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Særligt for fødevarer
Skulle uheldet være ude, og du opdager en pakkefejl eller der er mangler i din ordre, er det vigtigt at du tager fat i os hurtigst muligt, så vi kan hjælpe dig.

Har du en reklamation, skal du kontakte os på mail hej@homebarista.dk.  
Vi skal modtage besked om din reklamation senest 5 dage efter varen er modtaget og meget gerne før. 
For at vi kan behandle din reklamation bedst muligt, er det vigtigt, at du henvender dig til os, så snart du opdager evt. fejl eller mangler ved din bestilling. I de fleste tilfælde vil vi bede om fotodokumentation. 
Hvis du opdager mangler ved varen, må du under INGEN omstændigheder smide fødevaren ud før du har fået et svar fra os, da vi skal have mulighed for at undersøge produktet.

Klageadgang  
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du sende en mail til hej@homebarista.dk. 
Hvis du ikke er enig i vores afgørelse af en reklamation, kan du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan også finde kontaktoplysninger på www.naevneneshus.dk 

Virksomhedens juridiske navn: Bentax A/S 
Virksomhedens kaldenavn: Homebarista.dk 
Selskabsform: Aktieselskab - A/S 
CVR-nummer: 27665810 
Etableringsår: 2004 
Adresse: Svenstrup Bane Alle 3, 9230 Svenstrup 
Telefonnummer: 70254433 
Telefontid: Alle dage 8.00-16.00 
Officiel e-mail adresse: hej@homebarista.dk 
Officel web-adresse: www.homebarista.dk 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.02.2023 

arrow_upward